ارثیه

شهادت ارثیه ماست؛ تا ارث خود را نگیریم آرام نخواهیم گرفت...

ارثیه

شهادت ارثیه ماست؛ تا ارث خود را نگیریم آرام نخواهیم گرفت...

ارثیه
۱۷ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۱۶

ماجرای پرداخت اولین خمس

بسم الله الرحمن الرحیم

با پولی که پدرم به من داده بود دو تا ربع سکه خریدم هر کدام 335000 تومان. از امام جماعت پرسیدم آیا من باید خمس پرداخت کنم یا نه؟ اینگونه جواب گرفتم که سر سال خمسی باید چک کنی مقدار تفاضل قیمت بین زمان خرید و سال خمسی خمس دارد؛ شبی بود که فردایش موعد سال خمسی من بود؛ همان شب پدرخانمم به مسجد جامع رفته بود که امام جماعت مسجد جامع امام جمعه بود؛ از کسی پرسیدم ربع سکه چند است؟ گفت چند روز پیش که 380000 تومان بود؛ من هم طبق همین 380000 تومان خمسم را حساب کردم و با پدرخانمم تماس گرفته و گفتم خمسم را به امام جمعه دهد. بعد از حدود دو هفته وارد اینترنت شدم و دیدم ربع سکه حدود 420000 تومان است؛ تصمیم گرفتم طبق همین 420000تومان خمسم را پرداخت کنم اما نمی دانستم چه باید بکنم؟ چون خمس قبلی را با تحقیق ناکافی پرداخت کرده بودم و نمی دانستم در حال حاضر حکم چیست؟ هنوز از اینترنت خارج نشده بودم که برادرم ظاهرا با فرد طلافروشی تماس گرفت و قیمت ربع سکه را جویا شد شاید در عین ناباوری او گفت ربع سکه 328000 تومان!!! به برادرم گفتم بپرسد 29 اسفند قیمت چند بوده؟(1 فروردین سال خمسی من بود) گفت تغییری و 328000 بوده.یعنی علاوه بر اینکه قیمت ربع سکه ای که خریده بودم افزایش نیافته بود و خمس نداشت بلکه کاهش هم یافته بود ولی من خمس را پرداخت کرده بودم... . این هم ماجرای اولین خمس من... . بالاخره شاید قسمت این بوده که باید این پول از دست من خارج می شده.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۷
کریم ابراهیمی

نظرات  (۳)

۱۷ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۱۲ سید محمد حسین بدیعی خمسه فرد
اولا توففففف به ریا
دوما مبارک باشه
سوما میرفتی مابقیش رو پس میگرفتی

سلام.

ماجرای جالبی بود.بقیش رو برو بگیر.

سلام وبتون عالی بود موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی