ارثیه

شهادت ارثیه ماست؛ تا ارث خود را نگیریم آرام نخواهیم گرفت...

ارثیه

شهادت ارثیه ماست؛ تا ارث خود را نگیریم آرام نخواهیم گرفت...

ارثیه
۱۷ فروردين ۹۲ ، ۱۴:۳۲

متاهلها و مجردها

بسم الله الرحمن الرحیم

بالاخره فرزند کمتر زندگی بهتر یا فرزند بیشتر زندگی بهتر

نظرتون راجع به این شعار چیه؟ فرزند بیشتر آخرت بهتر

چه بگویم به آن کسانی که شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را سر دادند؟ چه فکری کردید که این شعار را سر دادید؟

چیزی نمی گویم اما با متاهلین جامعه حرفی دارم آخرش هم یک نکته برا مجردها

بعضیا طرفدار فرزند کمتر هستند بعضیا می گن یکی کمه دو تا زیاد بعضیا هم ممکن چیزای دیگه بگن. بعضی از افرادی که می گویند یکی دو تا بسه یه حرفایی دارند که من حرفای این عزیزان رو به همراه عقیده خودم براتون میارم.فرزند بیشتر آخرت بهتر

آنها: تو این وضع گرونی گلیم خودمون رو هم داریم به زور از آب می کشیم بیرون حالا چند تا سربار هم اضافه کنیم؟ دلت خوشه ها!!(شاید شما هم بگید آره حق با ایناست، ادامه مطلب رو بخونید)

من: عزیز من یه کم نگرشت رو ارتقا بده. اگر شما مسلمان هستی و داری برای روزی حلال تلاش می کنی و چشمت فقط به دست خداست نه دست مردم، دیگه نگران چی هستی؟ همین بس که خدا بر خودش واجب کرده روزی هر جنبنده ای رو می ده؛ و ما من دابه الا علی الله رزقها(سوره هود آیه 6)

آنها: قبول، ولی شما مطمئنی تو این جامعه بچه ها فاسد نمی شوند؟ خب یکی باید باشه که تضمین کنه بچه هامون خوب تربیت می شوند.

من: ببین عزیزم تو اول نیت خودت را مشخص کن؛ می خوای به بچه هات بنازی و بگی انا اکثر منک مالا و اعز نفرا(سوره کهف آیه 34) و فخر فروشی کنی؟ اگر نیتت اینه کلا از دایره مخاطبین من خارجی بفرما کنار؛ اما اگر نیتت اینه که یه مسلمون و یه شیعه به جمعیت اضافه کنی و او اسلام رو نشر بده، دیگه نگران چی هستی؟ تو می خوای بچه بیاری که داخل پازلی که خدا ترسیم کرده بازی کنه و برنامه های خدا را پیش ببره؛ خدا کارش قانون و قاعده داره خودش گفته هر کی تو راه من کار کنه راه رو بهش نشون میدم؛ تربیت جز اینه که راه رو بشناسی و داخلش حرکت کنی؟ والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

نگاه و هدف ما اگر الهی باشه و تو صراط مستقیم حرکت کنیم دیگه نگران هیچی نباید باشیم نه گرونی نه هزینه نه تربیت... . ما به حرف خدا گوش بدیم خدا هم هوامون رو داره... .

اما دوستان و عزیزان مجردی که ممکنه بگن وضعیت اقتصادیمون خرابه نمی تونیم ازدواج کنیم؛

جواب: وقتی ازدواج می کنی و خانمی رو به زندگیت وارد می کنی این خانم فقط رزقش جابجا شده یعنی تا حالا رزقش به باباش می رسیده بعد به او حالا رزقش میاد دست تو؛ کم و زیاد که نداره فقط رزقش جابجا شده... .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۷
کریم ابراهیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی