ارثیه

شهادت ارثیه ماست؛ تا ارث خود را نگیریم آرام نخواهیم گرفت...

ارثیه

شهادت ارثیه ماست؛ تا ارث خود را نگیریم آرام نخواهیم گرفت...

ارثیه
۱۸ فروردين ۹۲ ، ۲۱:۲۹

ازت توقع نداشتم

بسم الله الرحمن الرحیم

از کسانی که اصلا توقع نداری چه می بینی؟

 به راحتی غیبت می کند به راحتی مسخره می کند وای وای؛ ای کاش ادعا نداشت تازه وقتی می گویی غیبت نکن موضع می گیرد مثلا می گوید مگر دروغ می گویم؟ خب اگر دروغ بگویی که می شود تهمت. بیاییم قبل از اینکه حرفی بزنیم یه کوچولو فکر کنیم ببینیم واقعا اگر کسی پشت سر ما این حرف را بزند ناراحت نمی شویم؟ شاید بگوید نه! خب تو ناراحت نمی شوی، مطمئنی دیگری هم ناراحت نمی شود؟ بیاییم حرفی که خدا و امام زمان راضی نیست نزنیم. واقعا از کسانی که توقع نداری چه چیزهایی می بینی. می گویم غیبت نکن می گوید خدا خیلی بخشنده است. شاید این که می گویی خدا خیلی بخشنده است حربه شیطان باشد مگر نخوانده ایم در قران که می فرماید: یا أَیُّهَا النّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ وَ اخْشَوْا یَوْمًا لا یَجْزی والِدٌ عَنْ وَلَدِهِ وَ لا مَوْلُودٌ هُوَ جازٍ عَنْ والِدِهِ شَیْئًا إِنَّ وَعْدَ اللّهِ حَقٌّ فَلا تَغُرَّنَّکُمُ الْحَیاةُ الدُّنْیا وَ لا یَغُرَّنَّکُمْ بِاللّهِ الْغَرُورُ (33) ای مردم! تقوای الهی پیشه کنید و بترسید از روزی که نه پدر کیفر اعمال فرزندش را تحمّل می‏کند، و نه فرزند چیزی از کیفر (اعمال) پدرش را؛ به یقین وعده الهی حقّ است؛ پس مبادا زندگانی دنیا شما را بفریبد، و مبادا (شیطان) فریبکار شما را (به کرم) خدا مغرور سازد!(لقمان آیه 33)

آری مبادا شیطان ما را به رحمت خدا مغرور سازد و بی پروا گناه کنیم؛ خوابیم یا خودمان را به خواب زده ایم؛ نگاهی به خودمان به اطرافمان بیندازیم؛ مرگ برای همسایه نیست؛ چه کسی فکر می کرد به این زودی سال پنجم دانشگاه برای من فرا می رسد؟ فرا رسید الان هم رو به اتمام است. خدایا کمک کن؛

چرا در یک جمعی که می نشینم یاد خدا نکنم تا دلم با یاد او مانوس شود؟ چرا غیبت؟ چرا تمسخر؟ چرا؟؟؟ چرا برایم عادی شود گناه؟؟؟

یک نه محکم به گناه بگوییم خدا دستمان را می گیرد به لطف خودش. تا کی در یک جمعی بنشینم بعد از آن با پشیمانی از آن جمع بیرون بیایم؟ پشیمان از اینکه فلانی مسخره شد پشت سرش غیبت شد وای وای. شنیده ای که آبروی مومن از خانه کعبه احترامش واجبتر است؟ کار ما چیست؟ آبروی مومن را لکه دار می کنم؟

بس است هر چه خوابیدیم برخیزیم که چند صباح دیگر باید حسابی بخوابیم. و در آنجاست که دیگر فریادرسی نیست اگر تقوا پیشه نکرده باشیم.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۸
کریم ابراهیمی

نظرات  (۴)

۱۸ فروردين ۹۲ ، ۲۲:۴۵ سید محمد حسین بدیعی خمسه فرد
آخ آخ آخ آخ...
آره والا کریم آقا ولی شیطون....

سلام

واقعا غیبت کردن تو محافل دوستانه یه تفریح شده.اما بعضا هم حال میده(شوخی کردم)

vaghean...
خصلت ما ایرانیا همینه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی